Keď uvažujete o predaji svojej nehnuteľnosti, často prichádza na rad otázka, aká dôležitá je prezentácia. Odpoveď je jednoduchá – veľmi dôležitá. Všetci sme už zrejme počuli o tom, že prvý dojem robí veľa a že sa nedá urobiť dvakrát. Pri predaji nehnuteľností to platí dvojnásobne. 

V 21. storočí prevláda online prezentácia

Žijeme v dobe plnej technológií. Čoraz väčší počet kupujúcich sleduje ponuky nehnuteľností online. Ich prvý dojem sa tak často odvíja len od toho, čo videli na internete. Už len táto skutočnosť silno podčiarkuje fakt, že prezentácia nehnuteľnosti v akejkoľvek podobe je veľmi dôležitá. 

Nákupné rozhodovanie je často ovplyvnené emóciami

Práve to je dôvod, prečo treba dbať na prezentáciu nehnuteľnosti. Prvý dojem neurobíte dvakrát a nesprávna prezentácia môže odplašiť potenciálnych záujemcov, ktorí by o vašu nehnuteľnosť mohli mať záujem. 

V Revio máme aj konkrétnu skúsenosť makléra, ktorý mal problém s predajom bytu. Kupujúci sa nenašiel celé tri mesiace. Jeden z potenciálnych záujemcov bol na živej prehliadke, ale nehnuteľnosť ho nezaujala až tak, ako by si prial. Pre tento konkrétny byt sme napokon vypracovali virtuálnu prehliadku. Celý príbeh napokon skončil tak, že byt kúpila rodina záujemcu zo živej prehliadky. 

Jeho manželka si pozrela virtuálnu prehliadku, vďaka ktorej sa jej byt zapáčil natoľko, že rozhodnutie bolo jasné. Zaujímavosťou na tomto príbehu je, že manželka kupujúceho ten byt naživo nenavštívila a rozhodla sa iba na základe dojmov z virtuálnej prehliadky. Tento príklad dokonale vystihuje efekt správnej prezentácie nehnuteľnosti. 

Kľúčové môže byť už prezeranie inzerátov

Aj fáza prieskumu môže priniesť rozhodnutie o tom, či záujemca nehnuteľnosť kúpi alebo nie. Ľudí vo väčšine prípadov odrádzajú stručné popisy, nekvalitné či nepodarené fotky a podobné prezentačné prešľapy. 

Samotná prezentácia nehnuteľnosti môže tiež čo to napovedať o službách a prístupe buď majiteľa, alebo realitného makléra, ktorý nehnuteľnosť prezentuje. Inzerát je v tomto prípade vnímaný ako vizitka predávajúceho. Dobrá prezentácia by však tiež mala byť reálna, bez prikrášľovania a zodpovedať skutočnému stavu nehnuteľnosti. Ak by tieto prístupy neboli dodržané, inzerát síce zaujme, ale pri osobnej prehliadke nastáva nezvratné sklamanie.